joi, 15 aprilie 2010

Ziarul ADEVARUL: PORTRET

Adevarul.ro
PORTRET/ Cristian Cocea - Poliţistul-ziarist din comuna fără criminalitate
http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/PORTRET-_Cristian_Cocea_-_Politistul-ziarist_din_comuna_fara_criminalitate_0_241176102.html
· Mădălina Stan
· 124 afişări
· Sâmbătă 10 apr 2010
Neamt
Cristian Cocea
La 24 de ani a fost declarat cel mai tânăr şef de post din ţară. Acum este braţul legii la Văleni, redactor-şef la ziarul comunal şi se implică în acţiuni filantropice.
Cristian Constantin Cocea este agent şef-adjunct şi cel care conduce Postul de Poliţie din comuna nemţeană Văleni. Spune că şi-a început cariera de poliţist din dorinţa de a rezolva problemele semenilor. A absolvit Şcoala de Agenţi din Câmpina acum zece ani. „Am terminat şcoala chiar pe 1 aprilie, dar nu a fost o păcăleală. Consider că am fost generaţia de sacrificiu pentru că imediat după promoţia în care am absolvit a fost introdusă demilitarizarea sistemului“, îşi aminteşte Cristian Cocea.
taguri
· oameni
· portret
· neamt
· politist
· ziar
· filantrop
O ascensiune rapidă
La Văleni a ajuns după ce a trecut prin alte două comune nemţene, Bălţăteşti şi Oniceni, unde a fost promovat ca şef de post după numai trei ani de muncă în sistem. „Am fost declarat cel mai tânăr şef de post din ţară . Aveam numai 24 de ani. A fost o motivaţie uriaşă pentru că promovarea mea a fost bazată pe încredere şi nu am vrut niciun moment să-i dezamăgesc pe cei care mi-au oferit credit“, povesteşte cu entuziasm Cristian Cocea. Tânăr şi plin de entuziasm, agentul a înfiinţat o asociaţie numită Grupul de Acţiune Comunitară.
Scrie la „Foaia Vălenilor“
Proiectul este până acum primul şi singurul din ţară sub autoritatea căruia există ziarul „Foaia Vălenilor“, ajuns la numărul 16. În paginile publicaţiei scriu atât primarul, preotul şi bibliotecarul, cât şi conducătorul rromilor din comună.
„Dat fiind faptul că avem foarte mulţi cetăţeni de etnie rromă încercăm să ţinem în frâu discriminarea. Aşa că în fiecare număr al ziarului nostru, pe lângă ştirile din comună, sătenii au posibilitatea să citească o rubrică în limba ţigănească, cu sfaturi şi recomandări pentru viaţă“, explică şeful de post.
A oferit ca premiu PC-ul
Tânărul agent de poliţie s-a arătat preocupat de prevenirea infracţiunilor în rândul copiilor. „Pentru a avea efectul scontat le-am dedicat şcolarilor zece concursuri pe tematici de prevenire“, a explicat poliţistul. De asemenea, pentru a le canaliza atenţia tinerilor către şcoală şi a combate absenteismul, poliţistul a organizat mai multe concursuri.
„Unul dintre premii a fost chiar calculatorul meu de acasă. Copiii au fost încântaţi pentru că au avut posibilitatea să-şi câştige prin forţe proprii lucruri pe care părinţii nu au resursele financiare să le achiziţioneze“, spune mândru poliţistul.
Alte proiecte pe care le-a iniţiat îi vizează pe bătrâni, precum „Bunul Samaritean“, ajuns la a cincea ediţie. „Am încercat să îmbinăm utilul cu plăcutul. Am folosit lemnele adunate după toaletarea pomilor din comună şi le-am donat bătrânilor şi familiilor fără posibilităţi financiare, pentru a trece mai uşor peste frigul din iarnă“, adaugă Cristian Cocea.
Profil
Născut. 14 februarie 1979, Piatra Neamţ.
Studii. Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor din Iaşi.
Familie. Necăsătorit.
întrebări şi răspunsuri
Care este pasul următor în modernizarea Vălenilor?
Ţelul următor este să aducem asfalt în comună. Deşi alături de administraţia locală am reuşit în ultimii ani să transformăm comunitatea armonios, mai sunt foarte multe lucruri de făcut. Suntem un loc al extremelor. Este cunoscut faptul că Văleni este comuna fără criminalitate, dar şi fără un metru de asfalt.
Ce vă doriţi pe viitor?
Un răspuns sincer este că îmi doresc să devin şeful Inspectoratului de Poliţie Neamţ. Ştiu că în acest moment este doar un vis, dar sper să fiu avansat şi să pot schimba şi mai multe lucruri la nivel judeţean, pentru că sunt multe comune care şi-ar dori să fie în locul nostru.
Ce-i place
Şeful de post joacă fotbal de la şase ani şi este un suporter înfocat al echipei Dinamo. „Îmi place foarte mult jucătorul Adrian Cristea, cred că este cel mai talentat fotbalist din ţară. Îmi doresc să îi port măcar o dată tricoul“, spune Cocea.
Ce nu-i place
Poliţistul spune că tot ce a realizat a fost numai rezultatul muncii şi al implicării, aşa că nu-şi doreşte să fie înconjurat de oameni leneşi. „Nu vreau să am lângă mine persoane arogante sau care fug de muncă“, subliniază poliţistul.
Adaugă Comentariu
2 comentarii
Mihaela Achiroaie
11.Apr.10-19:57hs
Felicitari! Ma bucur sa citesc ca munca unui om este recunoscuta.Am avut ocazia sa il cunosc pe dl Cocea virtual, cu ocazia primului nr. din "foaia Valenilor", ocazie cu care am inceput promovarea reciproca a blogurilor si impartasirea impresiilor despre cel putin doua obiective turistice importante din satul valeni: biserica/turnul clopotnitei/zidul de incinta/cimitirul/anexele boieresti si parcul dendrologic (pe care va recomand calduros sa le vizitati).Dumnealui se implica si in promovarea turistica a zonei alaturi de cei din primarie si scola.
cetateanul 12.Apr.10-12:50hs
Este un om admirabil! Nu stiu cati politisti(ofiteri sau agenti) au reusit sa faca atatea lucruri cate a facut pana acum: bloguri, concursuri, programe locale, seminar..pacat ca altii sunt avansati pe pile si nemunca si altii, si sunt multi ca dl Cocea, muncesc cinstit si apara interesele cdetatenilor, dar nu-i vede nimeni..din conducerea IPJ..suntem in Romania si oamenii de valoaere sunt lasati de izbeliste!

Niciun comentariu: